4 clase a IX-a: 3 clase învăţători-educatoare şi 1 clasă ştiinţe sociale
- Ordin privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal si profesional de stat
- Calendar de desfasurare
- Metodologia de organizare si desfasurare a admiterii
- Calcul media admitere
- Probe de aptitudini
PRECIZĂRI IMPORTANTE PRIVIND ADMITEREA LA PROFILUL PEDAGOGIC
Graficul organizării probelor de aptitudini pentru admiterea în liceu, profil pedagogic, specializarea învăţător-educatoare
– an şcolar 2016-2017 –
23-24 mai 2016: ÎNSCRIEREA PENTRU PROBELE DE APTITUDINI:• 23.05.2016: orele 8-16
• 24.05.2016: orele 8-16
ACTE NECESARE:
1. Dosar plic
2. Cerere tip (se completează la Colegiu în momentul înscrierii)
3. Anexă fişă înscriere, în original, eliberată de unitatea de învăţământ de la care provine candidatul
4. Certificat de naştere şi carte de identitate- copii certificate “conform cu originalul” sau legalizate ,
5. Adeverinţă de la medicul de familie cu menţiunea “apt pentru a susţine probele sportive”
DESFĂŞURAREA PROBELOR DE APTITUDINI:
Joi, 26.05.2016
• ora 8.00: interviu şi proba de aptitudini muzicale
Vineri, 27.05.2016
• ora 9.00: proba de aptitudini artistice
• ora 12.00: proba de aptitudini fizice
La probele de aptitudini candidaţii vor avea asupra lor următoarele:
• la proba de aptitudini artistice: pensule, culori de apă (acuarele, guaşe sau tempera), vas pentru apă, creion negru, radieră
• la proba de aptitudini fizice: echipament sportiv, pantofi sport (pt. sala de sport)
PRECIZĂRI PRIVIND DESFĂŞURAREA PROBELOR DE APTITUDINI
1. PROBA DE APTITUDINI MUZICALEProba constă în verificarea aptitudinilor interpretative şi a auzului muzical prin:
a) intonarea unui cântec dintr-un repertoriu de cinci cântece, învăţate în clasele I- VIII;
b) reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2-4 măsuri), desprinse din cântece pentru copii.
Aptitudinile investigate sunt:
• auzul muzical;
• simţul ritmic;
• memoria muzicală;
• calităţile vocale.
2. PROBA DE APTITUDINI FIZICE
Proba constă în verificarea aptitudinilor fizice prin:
a) Reproducerea, după model, a 2-3 exerciţii de influenţare selectivă a aparatului locomotor;
b) 3-4 elemente de gimnastică acrobatică din programul claselor a V-a – a VI-a, executate izolat;
c) alergare 600 m – fără cerinţă de timp (implică un efort moderat).
Aptitudinile investigate sunt:
• memorie motrică şi coordonare;
• starea funcţională a coloanei vertebrale;
• funcţie normală a sistemului cardio-respirator.
3. PROBA DE APTITUDINI ARTISTICE
Proba constă în realizarea unei naturi statice cu două sau trei obiecte cu o temă plastică propusă de comisie.
Aptitudinile investigate sunt:
• receptarea culorilor, a proporţiilor dintre obiecte;
• încadrarea echilibrată a formelor plastice într-un spaţiu.
4. INTERVIU
Proba constă în:
a) recitarea a 2-3 strofe dintr-o poezie (la alegere);
b) lectură expresivă la prima vedere;
c) participare la o conversaţie candidat – comisie, pe o temă dată (se verifică capacitatea de a aduce
argumente, de a fi persuasiv şi receptiv în relaţia cu partenerul de discuţie).
Aptitudinile investigate sunt:
• comunicarea;
• dicţia.
NOTĂ:
1. Rezultatul fiecărei probe se apreciază cu “admis” sau “respins”.
2. Respingerea la o probă atrage după sine obţinerea calificativului ”respins” la probele de aptitudini.
3. Nu se admit contestaţii la probele de aptitudini pentru profilul pedagogic, specializările: învăţători – educatoare, educator – puericultor.
4. Comisia pentru fiecare probele de aptitudini este alcătuită din doi profesori de specialitate, un profesor de gimnaziu şi unul de liceu.
5. Preşedintele comisiei este directorul/ directorul adjunct unităţii de învăţământ.
